2 paren waaronder ikzelf misten de manche nadat oost met een hartenvolgbod begon. Goed gedaan van Johan en Michiel die wel de manche boden. Johan dubbelde eerst met zijn 6k harten 15 punten. Het zijn wel heel mooie punten dus ik denk terecht een hand getoond te sterk voor een volgbod. Overigens, 4H kan down op klaverenstart. Noord speelt maakt klaverenboer, nog 2 klaverenslagen en speelt een 4de klaveren, oost kan wel kopen maar moet nu altijd nog een slag afgeven. Op schoppen, harten en ruitenstart, kan hij de heer in die kleur vangen en een entree houden om de snit te nemen in de volgende kleur en dat nog eens te doen in de 3de kleur. Grappig
Vinden jullie de zuidhand sterk genoeg om nog een slempoging te doen na 3ZT? 4ZT zou duidelijk kwantitatief zijn hier want er is geen fit gevonden na de niemayer. 2 paren maakten slem op het spel, maar het is slechts een 50%-50% slem. ALs de ruiten niet 3-3 zitten moeten de klaveren 3 slagen opleveren en dan moet het toch goed zitten. Ik had trouwens in de verdediging beter klaverenaas nog een 2de keer gedoken, dan moet Pieter kiezen of hij de snit op de boer neemt of niet.
Weer een moeilijke bieding, moet west verder gaan na 2S? OW hebben 25 punten samen maar de manche wint niet. Wel is manche redelijk kansrijk, schoppenheer goed zijn er 9 slagen, schoppenheer mis maar schoppen 3-3 zijn er 9 slagen en veel kans dat de tegenpartij niet 1 schoppen en 4 harten kunnen
oprapen (omdat harten 4-4 zitten of de tegenstander met 5kaart harten niet meer aan slag komt). Partner kan natuurlijk zwakker zijn en dan is 2ZT
mogelijk al te hoog. Overigens werd er op 2 tafels met noordhand tussengeboden. Dit is in mijn ogen in butler zelfs voor
een buni erover, want we zijn kwetsbaar tegen niet en ruiten zijn veel te slecht.
oprapen (omdat harten 4-4 zitten of de tegenstander met 5kaart harten niet meer aan slag komt). Partner kan natuurlijk zwakker zijn en dan is 2ZT
mogelijk al te hoog. Overigens werd er op 2 tafels met noordhand tussengeboden. Dit is in mijn ogen in butler zelfs voor
een buni erover, want we zijn kwetsbaar tegen niet en ruiten zijn veel te slecht.