Spel 1 vond ik direct interessant. Ik vond mijn hand limiet waard tegenover een zwakke 2, Caroline toonde minimaal en we speelden dus slechts 3H. We hadden geluk dat zowel hartensnit als ruitensnit miszat en 9 slagen waren maximum. Wat vinden jullie: iemand te laag geboden? Erik maakte overigens 4H, voor de tegenstanders was het moeilijker tegenspelen omdat door een multi de sterke hand speelde en ze te laat klaveren inspeelden. Zeker een voordeel van de multi dat je de sterke hand dan kan laten spelen
Is het te vinden om schoppen te starten met noordhand? Willy was de enige. Dummy heeft normaal geen 4kaart majeur anders had hij stayman of zo gedaan. Maar voor mij blijft het zoals bij de meeste starten een gok, want de kans dat leider schoppendame heeft is heel groot (er zijn immers slechts 11-12 pntn voor partner en dummy samen). Wat vinden jullie?
Zonder tussenbieding is het gemakkelijker om slem te bieden, nu weet ik niet of het 4S bod van maat met manchepunten gedaan is. Toch denk ik achteraf dat ik nog een poging had moeten doen met de zuidhand. Wat is jullie mening?
Vorig spel toonde al aan dat ik nogal conservatief slems bied;) Maar persoonlijk vind ik de bieding tot 4S perfect maar had het dan moeten stoppen. 3S toont overwaarde met fit en 4S is echt minimaal anders kan oost een cuebid doen. En dan heeft west niet genoeg om zelf nog door te gaan. Slem heeft wel een kans maar is ook met een beter troefzitsel lang niet gemaakt. Johan, sorry dat ik jou spel als voorbeeld neem. Iedereen zat hier te hoog op Fenna-Robert na.
Een interessant deelscore spel. Wie in OW 1ZT speelt, maakt vlot zijn contract (3 schoppen, 2 harten, 2 ruiten en 1 klaveren). 2S over 2K bieden was juist want 2K wint ook moeiteloos. Als ik 2 keer kan overtroeven kunnen we 2S downspelen. Dat lukte niet omdat ik in de 11de slag werd ingegooid en laatste 2 slagen moest brengen. ALs Caroline in de 9de slag ruiten had gespeeld, kon ik dan al eens kopen en met harten eruit gaan. Door op next te klikken, kan je het hele spel volgen
Ik ben benieuwd naar jullie meningen over de spellen. Laat dus zeker je commentaar horen.
En voeg gerust nog een spel toe dat jullie interessant vonden.